საგადასახადო მომსახურება

ენთები“ ერთერთი ყველაზე გამოცდილი კომპანიაა საქართველოში ნებისმიერი ზომისა და სირთულის საგადასახადო პრობლემების მოგვარებაში. ჩვენი მომხმარებლები ხშირად ინტერესდებიან ხოლმე თუ რა გამოცდილება გვაქვს საგადასახადო სფეროში და რამდენად შეგვიძლია მათი დახმარება რთულ საკითხებში. სწორედ ამიტომ, ამ სტატიაში განვიხილავთ, თუ რა კრიტერიუმით უნდა შეფასდეს საგადასახადო ექსპერტების გამოცდილება, ეფექტურობა და სანდოობა.

როგორ შევაფასოთ საგადასახადო ექსპერტი?

იმისათვის, რომ დაადგინოთ, თუ რამდენად შეძლებს ესა თუ ის კომპანია თქვენი საგადასახადო საკითხების მოგვარებას, რეკომენდირებულია, რომ დასვათ სამი ძირითადი კითხვა:

  1. რამდენ საგადასახადო შემოწმებასთან ჰქონია ექსპერტს შეხება?

  2. რა სირთულის საგადასახადო საკითხებთან ჰქონია ექსპერტს შეხება?

  3. რომელ ორგანიზაციებში აქვს მიღებული სამუშაო გამოცდილება ექსპერტს?

განვიხილოთ თითოეული კითხვა ზოგადადაც და „ენთებთან“ მიმართებაშიც.

რამდენ საგადასახადო შემოწმებასთან ჰქონია ექსპერტს შეხება?

საგადასახადო სფერო საკმაოდ კომპლექსურია და მრავალ საკითხში საჭიროებს გამოცდილებას. ხშირია შემთხვევა, როდესაც საგადასახადო ექსპერტს შეხება ჰქონია მხოლოდ რამდენიმე საგადასახადო აუდიტთან და შესაბამისაც სპეციალიზებულია კონკრეტულ საგადასახადო საკითხებში (მაგალითად დღგ-ში ან ტრანსფერ ფრაისინგში), თუმცა შესაძლოა არ აქვს გამოცდილება სხვა საგადასახადო ასპექტებში. მნიშნელოვანია, რომ ექსპერტს ჰქონდეს კომპლექსური პრაქტიკული გამოცდილება ყველა მსხვილ საგადასახადო საკითხში.

კარიერის მანძილზე „ენთები“-ს საგადასახადო ექსპერტებს მიღებული აქვთ მონაწილეობა უამრავი კომპანიის საგადასახადო შემოწმებაში, პრაქტიკულად ყველა სფეროში, დაწყებული წარმოებიდან და სუპერმარკეტებიდან, დამთავრებული სამშენებლო კომპანიებითა და მომსახურების სფეროებით. სწორედ ამიტომ, იციან თუ რა ასპექტებზე უნდა გაამახვილონ ყურადღება საგადასახადო რისკების მინიმიზაციისთვის. შესაბამისად, შეგიძლიათ თამამად ანდოთ თქვენი ბიზნესის საგადასახადო მომსახურება „ენთები“-ს ექსპერტებს.

რა სირთულის საგადასახადო საკითხებთან ჰქონია ექსპერტს შეხება?

შესაძლოა საგადასახადო ექსპერტს გამოცდილება ჰქონდეს მიღებული მცირე სირთულის ან მცირე თანხის საგადასახადო საკითხებთან, მაგრამ არ ჰქონდეს გამოცდილება მსხვილ და კომპლექსურ საკითხებში.

ენთები“-ს საგადასახადო ექსპერტებს გამოცდილება აქვთ მრავალ-მილიონიანი საგადასახადო საკითხების მართვაში, მათ შორის საერთაშორისო კომპანიებთან მიმართებითაც. ჩვენ ექსპერტებს აქვთ წარმატებული წინასწარი საგადასახადო დასკვნების აღებისა და პრაქტიკაში დანერგვის გამოცდილება რთულ საკითხებთან დაკავშირებით. სწორედ ამიტომ ჩვენი საგადასახადო სერვისი თქვენი კომპანიისთვის ეფექტური და პრაქტიკული იქნება.

რომელ ორგანიზაციებში აქვს მიღებული გამოცდილება ექსპერტს?

შესაძლოა საგადასახადო ექსპერტის გამოცდილება ერთი რომელიმე კონკრეტული სფეროს წარმომადგენელ კომპანიას უკავშირდებოდეს. ამიტომ ექსპერტის გამოცდილების შეფასებისას ასევე მნიშვნელოვანია ინფორმაცია იმის შესახებ თუ რა ორგანიზაციებში აქვს მიღებული მას გამოცდილება.

ჩვენს საგადასახადო ექსპერტებს აქვთ შემოსავლების სამსახურში („საგადასახადო“-ში) მუშაობის მრავალწლიანი გამოცდილება. გარდა ამისა, მათ აქვთ გამოცდილება „ენთები“-ს სხვადასხვა სფეროს წარმომადგენელი კლიენტი კომპანიების საგადასახადო შემოწმებებსა და აუდიტში.

რომ შევაჯამოთ, თამამად შეგიძლიათ ნებისმიერი ზომისა და სირთულის საგადასახადო საკითხი მიანდოთ „ენთები“-ს საგადასახადო ექსპერტთა გუნდს.

საგადასახადო კონსულტაცია

ჩვენ კომპანიას ჰყავს საქართველოში ერთერთი ყველაზე გამოცდილი და ეფექტური საგადასახადო ექსპერტთა გუნდი, რომელიც ნებისმიერი სირთულისა და ზომის საგადასახადო საკითხთან გამკლავებაში დაგეხმარებათ. „ენთები“-ს საგადასახადო ექსპერტებს, რომლებიც მრავალი წელი მუშაობდნენ საგადასახადო ორგანოში, აქვთ პრაქტიკულად ყველა ბიზნეს-სეგმენტის წარმომადგენელი კომპანიის საგადასახადო შემოწმების გამოცდილება.

საგადასახადო კონსულტაცია ერთერთი ყველაზე მოთხოვნადი სერვისია და მოიცავს კომპანიის მფლობელებისა და მენეჯერების დახმარებას შემდეგ საკითხებში:

  • კომპანიის არსებული აღრიცხვის საგადასახადო აუდიტი და რისკების გამოვლენა

  • შემოსავლების სამსახურის მიერ დანიშნული საგადასახადო შემოწმების პროცესში დახმარება

  • ბიზნეს-ტრანზაქციების განხორციელებამდე საგადასახადო რჩევებისა და რეკომენდაციების გაცემა

  • საგადასახადო რისკების ყოველთვიური მონიტორინგი, მინიმიზაცია და გადასახადების დაგეგმვა

  • საგადასახადო დავების მართვა

რა საჭიროა საგადასახადო კონსულტაცია?

ნებისმიერი სფეროსა და ზომის კომპანიისთვის უმნიშვნელოვანესია საგადასახადო რისკების მონიტორინგი და კონტროლი. საგადასახადო რისკების წაყრუებამ და სათანადო ყურადღების არ დათმობამ შესაძლოა კომპანია გაკოტრების რისკის წინაშეც კი დააყენოს. გამოცდილ ექსპერტებთან საგადასახადო კონსულტაცია აგარიდებთ პრობლემებს მომავალში და საშუალებას მოგცემთ, რომ განავითაროთ კომპანია ორგანიზებულად, საგადასახადო კანონმდებლობის მოთხოვნების დაცვით.

კომპანიები ხშირად აღნიშნავენ ხოლმე თუ რა კარგი იქნებოდა, რომ ადრე ჰქონოდათ ინფორმაცია ამა თუ იმ საგადასახადო საკითხის შესახებ, რაც საშუალებას მისცემდათ, რომ უკეთ და ეფექტურად დაეგეგმათ ტრანზაქცია. საგადასახადო კონსულტაცია ინფორმირებულობის ერთერთი უმთავრესი საშუალებაა.

საგადასახადო კონსულტაციის რა ფორმატები არსებობს?

საგადასახადო კონსულტაცია შესაძლოა იყოს ერთჯერადი ან მუდმივი. ერთჯერადი კონსულტაციის შემთხვევაში მომხმარებელი, ფიზიკური შეხვედრის ან ვიდეო-ზარის საშუალებით, უსვამს სასურველ კითხვებს ჩვენ საგადასახადო ექსპერტს და იღებს პასუხებს. საგადასახადო კონსულტაციას შესაძლოა მიეცეს „მუდმივი“ სახეც, რაც გულისხმობს მომხმარებლის მიერ ნებისმიერ დროს „ენთები“-ს საგადახადო ექსპერტებთან კონსულტაციების გავლას და ასევე ყოველთვიური საგადასახადო დეკლარაციების სიზუსტის მუდმივ კონტროლს. „ენთები“ საგადასახადო დაზღვევის ფარგლებში პასუხს აგებს გაცემული კონსულტაციების სიზუსტეზე. ასევე აღსანიშნავია, რომ მუდმივი მომსახურების ფარგლებში, შემოსავლების სამსახურის მიერ საგადასახადო შემოწმების დანიშვნის შემთხვევაში, „ენთები“-ს საგადასახადო ექსპერტთა გუნდი ჩაერთვება აუდიტის პროცესში და წარმართავს საგადასახადო ორგანოსთან ეფექტურ კომუნიკაციას.     

სააღრიცხვო პოლიტიკები

კომპანიის სააღრიცხვო პოლიტიკები არის ის წესები და მიდგომები, რომელთაც კომპანია იყენებს საკუთარი ბუღალტრული აღრიცხვის საწარმოებლად და ფინანსური ანგარიშგების მოსამზადებლად.

 

რა საჭიროა სააღრიცხვო პოლიტიკები?

იმ ადამიანებს, რომელთაც შეხება არ ჰქონიათ სააღრიცხვო პოლიტიკებთან, შესაძლოა არ იცოდნენ თუ რა საჭიროა კომპანიისთვის სააღრიცხვო პოლიტიკების შემუშავება და დანერგვა. ხშირად ფიქრობენ, რომ ის მიდგომები და პროცედურები, რომლების მიხედვითაც უნდა აწარმოოს კომპანიამ ბუღალტერია, ისედაც ზოგადად ცნობილია, გაწერილია და შესაბამისად კომპანიას არ სჭირდება საკუთარი სააღრიცხვო პოლიტიკების ცალკე გაწერა, რადგან შეუძლია გამოიყენოს უკვე არსებული წესები. საქმე იმაშია, რომ ბუღალტრული აღრიცხვის სტანდარტები, რომლებიც გაწერილია და არსებობს, ხშირად არ არის ერთგვაროვანი და კომპანიებს საშუალებას აძლებს აირჩიოს სხვადასხვა სააღრიცხვო პოლიტიკებს შორის. აუცილებელია, რომ კომპანიამ გააკეთოს არჩევანი სხვადასხვა შესაძლო ვერსიებს შორის და დანერგოს ის მიდგომები და პროცედურები, რომლებიც მისთვის ყველაზე რელევანტურია და უკეთ ასახავს კომპანიის ტრანზაქციების არსს.

მაგალითად, ერთერთი საბაზისო სააღრიცხვო პოლიტიკა უკავშირდება ძირითადი საშუალებების აღრიცხვას. კერძოდ, კომპანიებს აქვთ არჩევანი სამართლიან ღირებულებასა და ისტორიულ ღირებულებას შორის. ორივე მიდგომა ნებადართულია ფინანსური ანგარიშგების საერთაშორისო სტანდარტების („ფასს“-ის) მიერ. განვიხილოთ კონკრეტული მაგალითი:

კომპანიამ შეიძინა შენობა, რომელშიც გადაიხადა 2 მილიონი ლარი. შენობის სასარგებლო სასიცოცხლო ვადად განისაზღვრა 50 წელი (ანუ 50 წელი მოხდება ამ შენობის გამოყენება). აღნიშნული ტრანზაქციიდან გავიდა ზუსტად 1 წელი. რა ღირებულებით უნდა ჰქონდეს კომპანიას ეს შენობა აღრიცხული საკუთარ ბალანსზე? პასუხია – გააჩნია. თუ კომპანიას საკუთარ სააღრიცხვო პოლიტიკად არჩეული აქვს ისტორიული ღირებულების მოდელი, მაშინ შენობის ნარჩენი ღირებულება შეძენიდან 1 წლის თავზე იქნება 1,960,000 (მილიონ ცხრაას სამოცი ათასი) ლარი, რომელიც გამოიანგარიშება საწყისი ღირებულებიდან წლიური ცვეთის გამოკლებით (2,000,000 – 2,000,000/50). მაგრამ, თუ კომპანიას საკუთარ სააღრიცხვო პოლიტიკად არჩეული აქვს ძირითადი საშუალებების სამართლიან ღირებულებაზე გადაფასების მოდელი, მაშინ უნდა მოხდეს შეფასება თუ რა არის ამ შენობის საბაზრო ღირებულება 1 წლის თავზე. დავუშვათ, თუ ამ შენობის საბაზრო ღირებულება გაზრდილია 2.5 (ორნახევარ) მილიონ ლარზე, მაშინ კომპანიამ უნდა გადააფასოს ეს შენობადა საკუთარ ბუღალტერიაში და შენობის ღირებულება გაზარდოს სწორედ 2.5 მილიონ ლარამდე.

როგორც ზემოთ აღწერილი მაგალითიდან ჩანს, კომპანიების მიერ საკუთარი სააღრიცხვო პოლიტიკების არჩევანი, მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს მათ ბუღალტრულ ჩანაწერებზე და საბოლოო ჯამში ფინანსურ ანგარიშგებაზე.         

 

როგორ ხდება სააღრიცხვო პოლიტიკების გაწერა?

კომპანიას, რომელსაც სურს, რომ გაწეროს საკუთარი სააღრიცხვო პოლიტიკები, უნდა დაიქირავოს კვალიფიციური ექსპერტი, რომელსაც აქვს ამ სფეროში გამოცდილება. ეს შეიძლება იყოს გამოცდილი ფიზიკური პირი ან კომპანია. ექსპერტი, შეისწავლის კომპანიის არსებულ ანგარიშებს და კომპანიის მენეჯმენტს წარუდგენს არჩევანს სხვადასხვა სააღრიცხვო პოლიტიკებს შორის. მენეჯმენტი, ანალიზის საფუძველზე, იღებს გადაწყვეტილებას და აკეთებს არჩევანს. შემდგომ, გაკეთებული არჩევნის საფუძველზე, ექსპერტი გაწერს სააღრიცხვო პოლიტიკებს და აძლევს მას საბოლოო სახეს. როდესაც მოხდება სააღრიცხვო პოლიტიკების გაწერა, კომპანია ვალდებულია, რომ გაწერილი პოლიტიკების საფუძველზე აწარმოოს საკუთარი ბუღალტრული და ფინანსური აღრიცხვა. თუ თქვენ გადაწყვეტთ სააღრიცხვო პოლიტიკების დანერგვას თქვენ კომპანიაში, „ენთები“ გაგიწევთ აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებულ კვალიფიციურ მომსახურებას.

თეორიულად, შესაძლებელია, რომ კომპანიამ შეცვალოს არჩეული სააღრიცხვო პოლიტიკა და გადავიდეს ალტერნატიულ მეთოდზე. თუმცა, ასეთ შემთხვევაში, პირველ რიგში უნდა მოხდეს ასეთი ცვლილების მიზეზების დასაბუთება და თუ გადაწყდება, აღნიშნული ცვლილების შეტანა უნდა მოხდეს რეტროსპექტიულად, ანუ ისე თითქოს შეცვლილი სააღრიცხვო პოლიტიკები თავიდანვე არსებობდა შეცვლილ მდგომარეობაში. შედეგად, უნდა მოხდეს წინა პერიოდების აღრიცხვის კორექტირებაც.

ასევე დაგაინტერესებს

დახმარება?